marți, 27 noiembrie 2012

CHIFTELUTE DIN FULGI DE OVAZ






Chiftelute minunate …………..cam asa se pot numi aceste chiftele care sunt atat de gustoase.!!!! Hmmmmm!!! Au fost apreciate de toti cei care le-au gustat, sunt mai ales  preferatele « termitelor  » mele de acasa (sotul si Eugen).
Avem nevoie de :
  1.   2 cani fulgi de ovaz fini (trebuie sa scrie pe punga ca sunt fulgi de ovaz fini, altfel sunt prea duri si nu se inmoaie bine, la Lidl  gasiti cei mai buni fulgi de ovaz pentru aceste chiftelute) ;
  2.  2 cepe tocate marunt ;
  3. 2-3 pumni de nuci maruntite sau seminte (de susan, floarea soarelui, dovleac, macadamia, pecan...... cum doriti si cum poate suporta buzunarul);
  4. 1 morcov ras marunt ;
  5. 2 cartofi rasi marunt ;
  6. Mirodenii (cimbru, marar proaspat, busuioc proaspat –cand aveti-, orice mirodenie care va place);
  7.  3-4 catei de usturoi zdrobiti bine ;
  8.   2 linguri ulei vegetal

Punem fulgii intr-un castron peste care adaugam 200 ml apa calda, amestecand pana se face o pasta. Lasam 10 minute sa « traga » apa fulgii. Intre timp ceapa tocata marunt se « undeste ».
Cum undesc eu ceapa : pun in tigaia de teflon putina apa calda (am mereu apa calduta intr-o craticioara cand gatesc) adaug ceapa tocata marunt, pun si putin cimbru peste ceapa si las la foc mic pana cand ceapa se inmoaie, adaugand apa din cand in cand daca mai este nevoie. La sfarsit cand este gata ceapa apresc focul si pun ulei vegetal 2-3 linguri in functie de cantitatea de ceapa.
Sa ne intoarcem la chiftelute…….ceapa astfel pregatita se adauga peste fulgii de ovaz, apoi rand pe rand toate ingredientele mentionate mai sus. Se amesteca bine cu mana sanatos totul. Rezulta « un aluat »  plin de arome din care modelam chiftelute cu mana usor umezita pe care le asezam intr-o tava in care am pus hartie de copt. Putem turti aceste ghiftelute si sa le dam forma de burgeri. Fiti inventivi…..!!!!!!1
Se coc in cuptor 40-45 de minute pana se rumenesc frumos.
Se pot servi alaturi de : piureu din cartofi, piureu din mazare, tot felul de salate, cu mustar si mai ales sandwich la job sau scoala.
Sunt sigura ca daca le veti incerca veti deveni fanii acestora. Este alternativa sanatoasa la clasicele chiftele din carne tocata…….

Cu aspect de burgeriiiiiii........

Asezate pe frunze de salata verde ...

8 comentarii:

Rodica spunea...

Astea inca nu le-am facut, dar urmeaza.
Mersi.

eliza spunea...

fulgi de ovaz la pret bun gasiti aici:
http://ameplant.ro/produs.php?id=584

Tatiana Jurubita spunea...

Multumesc pentru informatie Eliza. O zi buna!

Minodora spunea...

Le-am facut si au iesit foarte bune! Doar ca pregatirea si coacerea au durat cam mult.

Acum tocmai am facut si budinca din tarate de ovaz. Foarte rapida si gustoasa!

In curand voi incerca si budinca din mei.

Felicitari pentru site!

Tatiana Jurubita spunea...

A durat cam mult timp? Asta doar pana se "formeaza mana" apoi totul vine de la sine. Succes! Astept sa-mi spui ce ai mai incercat si te-a incantat.

Tatiana Jurubita spunea...

A durat cam mult timp? Asta doar pana se "formeaza mana" apoi totul vine de la sine. Succes! Astept sa-mi spui ce ai mai incercat si te-a incantat.

Alexandra Chioran spunea...

Buna ziua. Eu am faina de ovaz.
Oare care e echivalentul a doua cani de fulgi ? O cana jumatate de faina de ovaz ma gandesc...

Tatiana Jurubita spunea...

Scuze Alexandra pentru raspunsul tarziu. Este de ajuns 1 1/2 cana faina ovaz, totul este sa se "jongleze" cu ingredientele si sa fie un echilibru, iar la sfarsit sa se poata prelucra in chiftelute (ca si consistenta a aluatului).